TECHNISHE INFO VAN THE LEGEND
Motor : Hdi 2.0 PSA opgeboord naar 87mm boring en 92mm slag
Krukas uit een XUD11 2.1
Drijfstangen en zuigers zijn in eigenhuis ontworpen en gemaakt
Nokkenas uit veredeld staal in eigenhuis ontworpen en gemaakt
Cilinderkop geflowd om het maximale eruit te halen
8000rpm+ met 5-7bar inlaatdruk
Turbo : HX40-60billet-16.
In de toekomst gaan we naar een HX50 met billet inlaat wiel
Intercooler: een 2 traps koeler waarbij beide koelers hun eigen koelmiddel
hebben in de vorm van water.
Koppeling : Eigenbouw aluminium 10.5” met aluminium vliegwiel
Bellhousing: 10mm rondom gemaakt uit naadloze gecertificeerde buis.
Bellhousing is voorzien van een aluminium deksel waaraan het
druklagerhuis vast gebout zit.
Versnellingsbak: reverser van slechts 4.2kg met prise-direct en een achterin erin
Achteras: Lada Niva met tandwielen als eindvertraging. Enigste team in Nederland
die met concept rijdt.
Rolkooi: gecertificeerde CrMo buis.
Trekhaak: Gecertificeerd Toolox 44 met een treksterkte van ruim 1400N/mm2